עיצוב גרפי

מה זה עיצוב גרפי?

עיצוב גרפי או בשמו השני תקשורת חזותית הינו תחום אשר מתבסס על העיקרון החזותי, עיצוב גרפי עושה מניפולציות ויזואליות בכדי להשיג את מטרותיו, עיצוב גרפי מתבסס בעיקרו על עיקרון הדו-מימד.
עיצוב זה סובב אותנו מכל מקום אפשרי, מהפרסומות בדרכים לעיתונים והמגזינים השונים וכן בכל מקום אשר סובב אותנו.

השימושים של עיצוב גרפי

השימושים של עיצוב גרפי רבים, ניתן לראות שימוש בעיצוב גרפי ממש בכל פינה, בבית, ברחוב, בבית ספר ואפילו באוטובוס. ניתן לראות עיצוב גרפי אשר בא לידי ביטוי בצורות שונות כגון: כרזות, שלטים, פרסומות, עיצוב גרפי על מוצרים, אריזות, על ניירת משרדית, כרטיסי ביקור, מדבקות ועוד הרבה וריאציות שונות.
עיצוב הגרפי בבסיסו מטרתו להעביר מטרה, מטרתו הנפוצה ביותר היא הפרסום והמכירה דרך שכנוע ויזואלי של הלקוח, בן אם זה שלט פרסומת ענק שמנסה למכור לך את השמפו החדש או הכרטיס ביקור אשר מוכר את האדם עצמו.
מטרת הפרסום ומכירה חשובה ביותר ובכדי להשיג מטרה אותו מעצב גרפי חייב להיות בעל הכלים החיוניים בכדי להבין את מוחו של הלקוח.

תיאוריות בעיצוב גרפי

כפי שאמרנו כבר לעיצוב גרפי חשיבות רבה בעברת מסר או מטרה כלשהי, בכדי להשיג את אותה מטרה נדרשת המעצב גרפי פונה לתיאוריות שונות אשר פותחו במשך שנים ומתבססות על ניסיון אישי וידע מצטבר. תיאוריות אלו הן בעצם הכלים שדרכם מעצב הגרפי פונה אל קהל היעד.

בעיצוב גרפי קיימות תיאוריות שונות כגון: תיאורית הצבעים, קומפוזיציות וסידור האלמנטים על משטח העבודה, התחשבות בקהל היעד, שימוש באלמנטים מוכרים ואייקונים הפונים בקונספט שלהם אל הלקוח. חלק מהתיאוריות אף מצליחות לפנות אל הפן הרגשי של הלקוח ע"י שילוב של אלמנטים ויזואליים כגון תמונות, אילוסטרציות וכו'. בנוסף ניתנת חשיבות רבה לנושא הטיפוגרפיה, כלומר סוג הפונטים, גודל, צורה, צבע ועוד.

עיצוב גרפי מכיל בתוכו נושאים רבים ולכן אומרים שמעצב גרפי חייב להיות מודע ולהיות מעורב בנושאים ותחומים רבים. השילוב של כל האלמנטים גם יחד יוצר את הסוס המנצח.